Larissa lagenhorst
Geestelijk/emotionele gedrag

De belangrijkste ontwikkelingen van je schoolgaande kind liggen op sociaal-emotioneel en cognitief gebied. Op sociaal gebied leert je kind steeds beter met anderen omgaan. Bovendien leert hij zijn eigen emoties en persoonlijkheid steeds beter kennen.
Bij schoolkinderen is ook sprake van een groeiend inlevingsvermogen .ze zijn steeds beter in staat om mee te leven met dingen die zij zelf niet hebben meegemaakt.
Geestelijk/emotionele gedrag
1.-Tegen een kind dat niet zonder een knuffel kan zeggen dat het kinderachtig is .
2.-een kind aanmoedigen om flink te zijn of niet bang te zijn
3.- iemand die verdrietig is huilt, iemand die niet huilt kan niet verdrietig zijn
4.- schoolkinderen krijgen steeds meer inzicht in menselijke relaties en gevoelens, zij begrijpen dat een bepaalde situatie niet automatisch leidt tot een bepaalde gevoel.
5.- zij zien in dat mensen emoties kunnen verbergen en er zich tegen kunnen verzetten
Schoolkinderen is ook sprake van een groeiend inlevingsvermogen. Ze zijn steeds beter in staat om mee te leven met dingen die zij zelf niet hebben meegemaakt. Vooral on hun gedrag zie je dat terug.
Hoe kun je ze stimuleren :
Met ze praten als ze daar open voor zijn.

Maak jouw eigen website met JouwWeb